Halaman

Isnin, 2 Mei 2011

Baru 18 Bulan?

Bayi Berusia 18 Bulan Tandatangan Kontrak

Van der Meij sedang menandatangani kontrak, dibantu ayahnya.

Seorang bayi berusia 18 bulan menandatangani kontrak dengan VVV Venlo. Seperti Briptu Norman, bayi bernama Baerkevan der Meij ini juga naik mendadak hasil bantuan YouTube. Bayi yang belum genap 2 tahun itu membuat kelab Eredivisie Belanda VVV Venlo terpesona setelah menyaksikan video rakaman aksinya di YouTube.

Sejak dimuat turun di Youtube 28 April lalu, jumlah penonton 578,778
Video si bayi menendang 3 bola:

Dalam video yang durasi masa hanya 20 saat tersebut, Van der Meij mempertontonkan kemampuannya menendang bola, yang membuat Venlo jatuh hati. Menurut Venlo, kemampuan yang dimiliki Van der Meij jauh di atas kemampuan bayi seusianya. Dia mampu menyepak bola dengan sangat baik dan yang tinggi.

Van der Meij dalam video itu menyepak bola mainan ke dalam kotak mainan berukuran sekitar 50cm. Ada tiga bola yang disepaknya. Bola pertama disepak dari jarak satu meter dan masuk. Bola kedua ditendang dengan jarak lebih jauh, sekitar dua meter, hasilnya masuk tepat ke dalam kotak kayu tersebut. Begitu juga dengan bola ketiga.

Venlo pun kemudian menghubungi keluarga si bayi hebat tersebut. Setelah diselidiki, ternyata bayi berbakat tersebut merupakan keturunan bekas pemain Venlo. Datuk kepada bayi, Jan Van der Meij, merupakan bekas pemain Venlo pada 1958-1960 dan 1964-1965.

Kontrak dan tanda tangan si bayi ajaib.

Setelah melihat kemampuan si bayi tersebut, Venlo pun memutuskan untuk mengontrak Van der Meij. Mereka mengikatnya dengan kontrak simbolis selama sepuluh tahun.

“Bagaimanapun, kami sangat yakinkan bahawa dia berbakat dengan kaki kanannya, teknik tendangannya, luar biasa. Dia mendapat bakat hebatnya itu dari gen keluarga,” kata jurcakap Venlo.

Disebabkan tidak pernah dikontrak secara profesional (kerana si bayi masih sangat kecil), Venlo punya cara sendiri untuk mengontrak Van der Meij. Mereka menghadirkan si bayi di sesi temubual di De Koel Venlo Stadion.

Dalam pengawasan Jorg, ayah si bayi, si bayi pun menandatangani kontrak dan menampilkan skill bermain bolanya bersama pemain inti Venlo Ken Leemans. “Venlo berharap agar dia memiliki pemain bola sepak yang hebat,” tambah jurucakap kelab.

Video penandatanganan kontrak:

Bagaimana dengan keluarga si bayi?

Keluarga si bayi mengaku bangga dengan hal itu. Selain itu kelab merupakan bekas tempat datuk kepada bayi tersebut bermain, mereka juga merupakan penduduk Kota Venlo dan mendukung kelab kota tersebut.

“Kami sangat bangga dengan kesepakatan ini. Semua mengharapkan bakat Baerke terus terasah dan menjadi pemain sepak bola profesional suatu saat nanti,” kata si ayah bayi ajaib tersebut.

Sempat ada joke di antara warga Kota Venlo bahawa kelab jolokan the Good Old itu terburu-buru menandatangani kontrak dengan bayi tersebut kerana bayi tersebut dipantau oleh kelab elite Eropah yang lain, yang dimaksud ialah Arsenal, kelab yang terkenal dengan bakat muda.

Van der Meij langsung mengenakan kostum VVV Venlo setelah menandatangani kontrak.

p/s: Sapa lagi terrer budak ni dengan CR takpun Messi?

Sekian.

5 ulasan:

zacky786 berkata...

wow..menarik

Fyezah Hasbullah berkata...

huih .. gila arh budak tuh ... pandai betul main bola.. heee :P

GamUHU berkata...

zacky ~786~: ofcoz..

fyezah hasbullah: HAHA! belom tentu lagi tu nanti besar jadi macam mane. xD

storyfromme berkata...

sign conteng2 je.hehehe.comel la budak tu.kecik2 da berbakat.

GamUHU berkata...

storyfromm: standard budak-budak sign.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...