Halaman

Isnin, 9 Mei 2011

Thank You!

Harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa esok (10 Mei). Penyelarasan subsidi itu akan membolehkan kerajaan berjimat sebanyak RM116.6juta. - malaysiakini

Bila ditanya pasal harga gula "ia adalah lebih rendah berbanding negara serantau, termasuk Indonesia, Singapura, Thailand dan Filipina." Waklu!. Kira apa harga barang kat negara lain. Ni MALAYSIA. Pastu dok sebut negara-negara laen tuh perbandingan.

Kejap! Apakah maksud BN? Barisan Nasional atau Barang Naik? Aku konfius. -.-


Bak kata HEROICzero, blogger dalam Sarkasis. "Saya sayang Kerajaan Barisan Nasional. Terima Kasih kerana mengambil berat tentang isu kesihatan negara!"

p/s: Kerajaan Malaysia, bulan depan naik la lagi erk?

Sekian.

12 ulasan:

liyana berkata...

bn..barang naik..haha

GamUHU berkata...

liyana: eh? HAHA!

liyana berkata...

yerla..slalunye time dkt2 plihnraya..
parti pembgkang akn gne aya tu la..hehe..bn..bila naik..bn gk bru naik..hehe

GamUHU berkata...

liyana: HAHA! dats right.

penyisir rambut berkata...

sume la brg naek pas ni....
roti,kek,capati,tose,mee kari,mee hailam..mee sai...
ciittt!!

GamUHU berkata...

penyisir rambut: HAHA! karipap naik tak. :D

Meera berkata...

Betul tu... Lagipun org malaysia ni dah ramai yang kena diabetis, obesiti... Memang 1 pendekatan yang bagus.. heh.. Lepas ni haramkan jual nasi lemak, nasi arab, nasi minyak juga ya.. Tak lupa roti canai.. Pasti org Malaysia akan bertambah sihat lagi cergas...

GamUHU berkata...

Meera: Makan ubi kayu macam zaman jepun. :p mau?

YanaMIB berkata...

haha klu pk positif mmg lah BN jaga isu kesihatan..akn dtg kurangkan harga sayuran ye..kesihatan tu =P

GamUHU berkata...

YanaMIB: HAHA! harga tu belom tentu turun lagi k.yana. then, tadak benda yang harga makin turun. :)

HEROICzero berkata...

keh3x. niceeeeee...~

GamUHU berkata...

HEROICzero: nice je bang? tadak share pape? =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...