Halaman

Khamis, 19 Mei 2011

Ragam Luar



RON 97 nak naik tak lama lagi? Awat ampa kalot? Bukan ampa pi gali, korek sendiri.

Mahal? Negara PENGELUAR minyak lain lagi MAHAL kot dari MALAYSIA.

Depa tak hingiaq macam ampa pon.

Bersyukur la sikit.

Haishh! Tak caya? Tengok ni..

Iran
Harga Petrol : RM 0.35
Iran pengeluar ke-8 di dunia

Qatar
Harga Petrol : RM 0.75
Qatar pengeluar ke-22 di dunia.

Malaysia
Harga Petrol : RM 2.90
Malaysia pengeluar ke-27 di dunia.



Oman
Harga Petrol : RM1.00
Oman pengeluar ke-28 di dunia.

Egypt @ Mesir
Harga Petrol : RM 1.06
Egypt pengeluar ke-29 di dunia.



Terima Kasih Muhyidin! RAKYAT DIDAHULUKAN. 

Tahniah Najib Razak, Kerana berjaya melindungi daripada pengetahuan rakyat. BEWARE! :)

Tetapi tidak mengapa, kerana saya masih bersyukur kerana harga petrol di Malaysia masih lagi termurah di dunia termasuk juga lebih murah daripada Thailand dan juga Singapura.

Sumber: Dppk Klang

p/s: Al-Fatihah kepada pemilik blog Telordibasuh yang meninggal dunia pagi tadi. semoga rohnya dicucuri rahmat. AMIN

Sekian.

10 ulasan:

Amirrah Zawani berkata...

susah nak dpt benda murah dah skrg ni..

al-fatihah utk telor :(

GamUHU berkata...

@Amirrah, tu la pasal

Al-Fatihah too. Semoge rohnye aman disana.

Biha berkata...

tu la, semua kite nak komplen kan? hehe..ceq x kesah sgt hrga minyk naek sbb ceq ni bwk kete pn x reti, hahaha...mnusia biase la, mne pnah rase puas.. :)

alfatihah utk blogger telorbasuh..wlaupon cume knal melalui blog, tp sgt x sngke beliau dh mninggal dunia

GamUHU berkata...

@cik johok, HAHA! biasa la bila nafsu menguasai diri.

Al-fatihah, me too.

Republic Aku berkata...

aku tak berapa faham dgn org kita yg tak sudah2 asik nak komplain jer...tapi beli kereta berpuluh ribu ada pulak duit...susah sangat naik basikal sudah!


tu laaa org nak pakai kereta ko nak pakai kereta ,minyak naik 20 ke 30 sen dah mula naik darah! gila ke!


hehe!

GamUHU berkata...

@Republic Aku, mungkin pengajaran supaya jangan menunjuk-nunjuk.

I'm not a girl , not yet a women berkata...

sekali skala cer tukar pulak pmerinthan.
kita try tgok :)

GamUHU berkata...

@eyka, kena berganding bahu. kalo 2 3 kerat ja mau, yang lain tanak. tak jadi jugak.

fuad ansari berkata...

Bab minyak ni, dari dulu aku pelik sampai malas nak pikir.. (",)

GamUHU berkata...

@fuad, HAHA! buang masa ja kalo nak fight dengan orang ada kuasa. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...