Halaman

Selasa, 24 Mei 2011

Gadis Melayu

Gadis Melayu? Sapa pernah jumpa sila bagitau aku, aku nak suruh mak bapak aku antar rombongan meminang! Lani ada lagi ka gadis Melayu ni? Macam mana rupa gadis Melayu tu? Cantik? Body lawa? Virgin? Berlesung pipit? Muka iras Lisa Surihani? Jalan kepit-kepit? Mai habaq aku sat.

Tapi Gadis
Melayu zaman sekarang pada aku adalah yang suka tunjuk lurah tet**. Jalan dengan penuh bergaya dan pakai seluar ketat. Baju bentuk "berbukit-bukit". Seluar londeh. Yang pakai legging pon aku rasa gadis Melayu jugak. Menonggek kiri kanan. Setuju?

Gadis Melayu zaman sekarang aku rasa dia tak suka dengar nasihat, tak suka terima pendapat orang lain, termasok mak bapak diorang. Lebih kepada diri sendiri yag betul. Takpun depa punya PAKWE. Betol? Tapi TAK SEMUA!. Kan? Gadis Melayu sekarang juga aku rasa dah pandai nak tegakkan benang yang basah. Yang salah pon dah jadi betol. Apa kes? Mana ang belajaq?

Gadis Melayu juga aku rasa zaman sekarang gedik-gedik. Kalau yang dulu-dulu tak gedik, tak percaya sudah. Gadis Melayu sekarang juga pandai menari, tak caya jugak? Boleh ampa tengok group GULA-GULA. Melayu kan? Gedik tak? Pandai menari tak?


Bagi aku Gadis Melayu DULU dengan lani dah BANYAK SANGAT beza. Tak caya? Tengok gambar Gadis Melayu yang DULU. Camna? Berkenan?

Oukeh! tengok yang SEKARANG pulak? 




TAPI ini yang berlaku hari ini pada GADIS MELAYU. Mungkin bagi gadis-gadis, lelaki yang salah. Tapi tak boleh jugak. Manakan pokok bergoyang kalau tadak angin. Renung-renungkan. Apa yang aku tulih hanyalah pendapat dari fikiran aku. Ampa punya taktau la macam mana. Maaf kepada yang terasa hati dan sekiranya ada kesilapan.

p/s: Jangan tanya aku pasal lelaki MALAYU terakhir macam mana sebab aku lelaki yang tak pandai menilai lelaki.

Sekian.

22 ulasan:

salwaismail berkata...

semua bergantung kpd iman seseorng.
takde manusia yg dilahirkan jahat, takde jgk mnsia yg dilhirkan baik.
:)

nub berkata...

gadis melayu suka jalan kengkang.. eheh

GamUHU berkata...

@salwaismail, sendiri mau ingat.

GamUHU berkata...

@nub, sure? HAHA!

Aimi dan Pakcik Hashim berkata...

aku ada jumpa sorang yg masih pure gadis melayu

tp sayang... bukan jodoh

GamUHU berkata...

@pakcik, HAHA! zaman sekarang susah dah.

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

sayelah gadis melayu sebenar. hoooh

GamUHU berkata...

@lolly, eyh? yaka? HAHA!

Republic Aku berkata...

biasalah dalam 10 org ada la 4 orang yang tidak begitu normal,tidak adil kalau kita label semua sefesyen... ada yg marah pulak nanti kan...

GamUHU berkata...

@republic, tak suma. tapi kebanyakkan begitu. :)

YanaMIB berkata...

klu search psl gadis melayu kt gugel mesti kuar mende yg x senonoh..grr~

sy juga gadis melayu sebenar..err gadis lg ke? bahaha~ =P

GamUHU berkata...

@yanaMIB, yang tu dah comfirm. kat google t'serlah lagi buktinya. aik, bukan dah jadi PUAN? :p

liyana berkata...

hmmm..gadis melayu..
xtaw nk ckppe....
x seme mcmtu..

GamUHU berkata...

@liyana, :) tak semua.

Siti Mashitah Saidin berkata...

kak yana IB tuh da kawen la... hahaha...
ntah la zaman skrg nih... nak komen pon tak tau... hahaha

GamUHU berkata...

@mashie, HAHA! tahu. ujang wife. :)
komen jerk. tak salah pon. individu punya pendapat.

Solihin Zubir berkata...

errr.. entry ni xde plak org serang.. lg aib ni.. sbb xde kaki kipas ke? hehehehe..

GamUHU berkata...

@solihin, HAHA! jangan jangan kang blog aku femes. keh3x. :P

raihana berkata...

dunia akhir zaman.bukan gadis melayu je.lelaki pown sama je skunk..

GamUHU berkata...

@raihana, tak dinafikan. :)

vampire's lovex berkata...

ha'ah betol...pmpuan melayu skg degil,bila tegur depa,kita plak kena cop kuno,kampung bagai...hmmmmm.

lambat lagi la ko kawen wehhh. haha.

GamUHU berkata...

@vampire, HAHA! dah tak dak yang bekenan kat aku. xD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...