Halaman

Sabtu, 1 Januari 2011

Decoration Idaman

Ermm! entry kali nih aku nak tulih bout decoration bakal rumah aku. keh3x. macam mana tah aku buleh ter'search' bout decoration² nih kat pak cik google. kalo nak ikotkan banyak gak aku berkenan. tapi dengan simple dan untuk mempercepatkan masa pencarian picture² kat google tu. aku ambik yang mana agak berkenan dihati. Setelah research dilakukan, aku asa plan rumah macam ni aku nak. tak la besaq sangat. tak la kecik sangat. sedang-sedang ja orang kata. Kalo nak buat besaq-besaq macam la aku kaya sangat. Tapi decoration² nih pon boleh tahan la mahai nya. anggaran aku la. 

-contoh plan-

Pastu kalo bout living room, aku ada 2 kot living room. Ermm! bukan nak pulon @ gelojoh. tapi ada tujuan nya. First, aku nak yang ada sofa jerk, yang laen tadak. untuk? maybe kalo membe² aku datang nak discuss bout kerja maklum lah orang marketing nak discuss time kerja mana sempat, itu la ini la. tup² rumah gak la tempat nak plan strategi² apa suma jadah tu. takpun membe2 lama datang rumah, then sembang² sampai pagi² buta.  tak kan nak gangu anak bini aku plak nak tgk tv. ya dak? ayah and suami mithali la katakan. :p

-First living room-

Second plak. living room tu ada tv, DVD, home teater, PS3 ka, apa jadah yang berkaitan la kiranya. tempat untuk aku habiskan masa dengan bini and anak². Lepas ja maghrib, duduk lepak² sambil tengok belutin utama, bermanja-manja dengan bini. HAHA! yawww!. tak pon malam² minggu layan movie. :p

-Second living room-

Then, time makan plak. Eh! sebelom makan mesti masak. ya dak? kita tengok kat dapoq dulu yea tuan-tuan dan puan-puan. keh3x. Ermm bagi aku kat dapoq nih aku nak jenih simple and straight la. Tak banyak sangat cekadak² yang merimaskan and menyemak. Korunk tengok! ok tak? plus dengan blue² plak. perghhh!! seronok mata memandang. Right??. Pastu meja makan plak aku takmau la yang serabot serabai tuh. aku nak yang cuma ada meja dan kerusi plus la sket² hiasan kalo bini aku nak letak nanti. ikot la syg nak buat camna pon. okey?

-dapoq-

-meja makan-

Kalo tadi dah merantau bahagian living room and kicthen. Now, kita pi pulak tempat bermanja yang privasi, keh3x. :p Ermm, bedroom pun aku tamau yang semak-semak. cukup la ada almari, katil, tv and almari solek. kat gambaq bawah ni tadak almari and almari solek kan. sebab suma tu ada belakang kamera. keh3x (kaver). Yang penting ada tv. yela, aku kadang² tengok bola sampai pagi² buta. Nanti kawen ofcoz bini tidoq awai. mybe la, sebab tatau dapat bini camna. Kalo yang minat bola gak takpa la. keh3x. kena dapat yang tak minat bola. jenuh aku. " Abg..jum tidoq. dah lewat ni. esok keja. nak pi antaq ayg lagi pi keja." keh3x. so, takleh la tgk bola. Kalo ada tv dalam bilik. time bini dah tidoq, bangon ja bukak, tengok sambil baring. Takpun time nak tengok movie romantik dengan bini sebelum tidoq. senang ja. tayah nak masok bilik plak. tidoq je tros. menyenangkan right?. :)

-bedroom-

Kalo kat rumah tu ada living room, kitchen, bedroom. ofcoz la ada bathroom kan? time aku cari-cari kat google. aku jumpa la bathroom nih (gambar). Bathroom ni ala-ala italian. perghhhh!! italian kot. it ok! kena gak masok oversea-oversea nih. yela, tadak duet nak melancong pi sana. Kat umah ada ala-ala tu gak. kira ok la kan. :p jimat-jimat. Tapi kat bathroom ni tadak guna dah la kolah mandi. guna tab mandi jerk. so, tadak la gayong² dah. keh3x.

-bathroom-

Ermm..lebih kurang macam tu la apa yang aku imagine and berangan bout rumah aku nanti. Harap-harap bakal bini aku, dia punya taste bout decoration pon lebih kurang la. tak la nak gadoh bout decoration rumah nanti. Kalo tak mau penink pala gak aku. HAHA!.  Huhh!! setakat nih la kot noh aku leh kongsi bout angan-angan aku bout decoration nih. hope tercapai lah angan-angan ku nih. Jangan sampai pelamin anganku musnah sudah. ekeke!! Tapi yang paling penting study dlu, 2nd baru cari bini, 3rd buat rumah. 4th baru la terjadi suma² nih. kan? Ok! chiow!

Sekian.


p/s: awek pon tadak dah berangan nak ada bini. keh3x.
gambar: kredit tu pakcik google



3 ulasan:

HEROICzero berkata...

cantik sial bilik tido tuh. memang ade "mood" lah nak bermanja2.. keh3x

GamUHU berkata...

yg penting manja² :p

maya berkata...

keren2 bgt desain ruangannya, jd pingin memiliki hehehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...