Halaman

Jumaat, 17 Jun 2011

sebelum dan semasa

sebelum kapel

''awak, saya tak pernah jumpa perempuan yang sebaik awak selama saya hidup, dulu saya kapel ramai yang tipu saya, sampai saya dah tak sanggup nak berkapel lagi. tapi dengan kehadiran awak ni, awak buat saya rasa 'hidup' kembali. saya sayang awak''

semasa kapel

''awak, apa awak buat kalau sayang saya? kalau saya nak suruh buat ape-ape awak buat tak? jangan risau,saya sayang kan awak,saya nak kahwin dengan awak je.saya dah tutup hati saya dekat semua gurl dalam dunia ni...boleh kan? kalau ni permintaan terakhir saya, mesti awak menyesal. buktikan lah'' 

Bagi Lelaki - Sekira-nya anda seorang lelaki yang baik, jangan mintak pasangan anda untuk buktikan sayang mereka. sebab, kalau anda sayang mereka seikhlas hati, mesti anda boleh merasa dengan sendiri. Macam tu jugak untuk perempuan, jangan bila lelaki dah pujuk anda 'turut', Itu BENGONG namanya.


Bagi perempuan - Bila ada lelaki yang berjanji bagai nak rak, jangan cepat benar percaya. Nak nya budak-budak mentah macam kau. Ops! maksud-nya yang remaja-remaja ni. Jangan ulangi lagi kes cium mulut depan bangunan tepi jalan!

Bila dah ada baby, jangan tunding jari hang tu kat sapa-sapa, jaga baby anda tu. Jangan 'bunuh' mereka dengan cinta bodoh anda. Baby anda tak bersalah. Jangan ingat family dah buang sebab tak sayang anda, cuba pikir kenapa sebelum buat tak pikir?

Bagi kedua-dua - Kalau tuhan nak tunjuk, dia akan tunjuk jugak. Percayalah. Kita boleh buat berapa banyak kali untuk jadi jahat. Cuma kita tak tau kali ke berapa kita akan tertangkap dalam perbuatan jahat kita!


p/s: sekadar renungan bersama.


Sekian.

6 ulasan:

Siti Mashitah Saidin berkata...

betei2....

Tanpa Nama berkata...

menusuk ke dalam kalbu. ekeke!!

GamUHU berkata...

@Mashie, keh3x :)

GamUHU berkata...

@Tanpa Nama, terasa? :p

Siti Mashitah Saidin berkata...

sebelum kapel, awak buat sy bahagia.
lepas kapel, awak penyebab darah tinggi saya.

GamUHU berkata...

@mashie, tak semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...