Halaman

Ahad, 5 Jun 2011

Cikgu Maths dan anak muridnya

Cerita ini tiada kena mengena dengan para cikgu-cikgu diseluruh dunia dan di Malaysia khususnya.

Kejadian berlaku di bilik darjah 2 Budi(B), disebuah sekolah rendah nun jauh di pendalaman, semenanjung Malaysia. Kat mana jangan tanya. 

Seorang cikgu wanita yang tengah asyik mengajar mata pelajaran matematik di kelas 2 Budi terhenti setelah melihat keletah seorang anak muridnya, Aiman (bukan nama sebenar). 

Dia melihat budak tu meludah atas tangan dan menggosok-gosok kat kepala dia. Disebabkan perasaan yang penuh curiga dan pelik, cikgu itu terus pergi ke muridnya dan bertanya.

Cikgu : Aiman, kamu ni dari tadi cikgu tengok kamu meludah atas tangan dan kamu sapukan ke kepala!! kenapa?

Aiman: ermm.. Matematik nih susah sgt la cikgu

Cikgu: Dah tue, kenapa kamu buat macam tue pulak?

Aiman : Senang sikit nak 'masuk' cikgu..

Cikgu: Apa maksud kamu? cikgu xpaham

Aiman : Macam nie cikgu, semalam saya terbangun dari tidur sebab nak pergi minum, saya lalu kt bilik parents saya. Tiba-tiba terdengar suara mak saya time tu.

Cikgu: Mak awak cakap apa?

Aiman: Mak cakap.. "Abang kalo susah nak masok sapu la sket air liur kat 'Kepala' tu, baru senang masokk..". Haaa.. tu sebab la saya sapu air liur kt kepala saya cikgu..

Cikgu: erkK!! Aimannnnn.......

Sekian.

10 ulasan:

hazimi90™ berkata...

hahaha... mcm harem.. mmg bahl0l laa bdk 2..

GamUHU berkata...

@min, HAHA! pasang techno lain kali jangan bagi anak dengaq. keh3x.

Siti Mashitah Saidin berkata...

hahahahahahahaahha! mula2 cam blur skit... kenapa bdk tuh wat cam tuh.. hahahaha!

HEROICzero berkata...

4play dulu, kan senang?


huahahaha !

GamUHU berkata...

@mashie, shhhh..HAHA!

Republic Aku berkata...

keh3...mmg macam tutttttt!

GamUHU berkata...

@Republic, HAHA!

PendekarPetai berkata...

wawww... pasnie kompom sume ilmu masuk dlm kepala hotak aiman... hahaha

GamUHU berkata...

@Pendekat, ofcoz la. HAHA!

GamUHU berkata...

@HERO, praktis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...