Halaman

Jumaat, 22 April 2011

6 Roller Coaster

Ka Kingda(Jackson, New Jersey)

Ka Kingda adalah roller coaster terpantas dan tertinggi di dunia, boleh mencapai kelajuan  0-128 mph dalam 3.5 saat dan turun secara menegak sepanjang 418 kaki.*MENGGILA*tercabutt jantung aku . Jika anda benar² berani, pergi ke New Jersey dan naik rollercoaster ini.
Video : [link]


Vanish Roller Coaster(Yokohama, Jepun)
Vanish Roller Coaster yang terletak di Cosmo Land Yokohama begitu unik kerana roller coaster akan melalui terowong bawah air
Video : [link]


Bizaro(Jackson, New Jersey)
Bizarro (dahulu dikenali sebagai Medusa) yang juga dikenali sebagai Superman adalah roller coaster  yang terletak di Six Flags Great Adventure di Jackson, NJ. Roller Coaster ini direka oleh Bolliger & Mabillard. 
Video : [link]


Millennium Force(Sandusky, Ohio)
Hal yang besar tentang ini roller coaster adalah bahawa ketika anda berada di puncak itu 310 kaki, anda boleh mendapatkan pemandangan yang indah Tasik Erie. Jadi, anda akan buka mata lebar-lebar pada perjalanan ini. Ini adalah Roller Coaster yang keepat belas dibina di taman sejak Blue Streak dibuka pada tahun 1964
Video : [link]

Top Thrill Dragster(Sandusky, Ohio)
Top Thrill Dragster ini terletak di Cedar Point Amusement Park di Sandusky, Ohio. Ini merupakan "Strata Coaster" coaster yang pertama. Berketinggian lebih dari 400 kaki (120 m). Dibina oleh Intamin AG dan dibuka untuk umum pada tarikh 4 Mei 2003. Ini adalah salah satu daripada hanya dua stratacoasters ada, selain Kingda Ka (2005) di Six Flags Great Adventure di New Jersey.
Video : [link]

Steel Dragon 2000(Mie Prefecture, Jepun)
Steel Dragon 2000 adalah roller coaster di taman hiburan Tanah Nagashima Spa di Wilayah Mie, Jepun. Dibina oleh Chance Morgan. Gigacoaster ini dibuka pada tahun 2000 - "Tahun Naga" di Asia. Roller coaster ini dibuka kepada orang ramai hanya beberapa bulan selepas Millenium Force di Cedar Point, dan rekod Steel Dragon 2000 dipadamkan pada tahun 2003 ketika Top Thrill Dragster dibuka di Cedar Point. Steel Dragon juga memegang rekod trek terpanjang dengan panjang 8, 33 kaki 2 inci (2,478.99 m). Ini adalah satu-satunya gigacoaster yang telah dihasilkan oleh Chance Morgan.
Video : [link]

Sekian.

6 ulasan:

Munie Blushious berkata...

giler takot... nk tercabot jantung kalau naik roller coaster cmni..

Fyezah Hasbullah berkata...

huih .. menakotkan sungguh ...

GamUHU berkata...

Munie Blushious: hakhak! leklu.

fyezah hasbullah: takot erk? biasa la tu.

Farhana Jafri berkata...

hanya mmpu melihat.. xd nafsu nak naik..

jemput singgah ANASAURUS :)

HEROICzero berkata...

ceh. gila apa menatang neh. jatuh x memasal jek.

GamUHU berkata...

Farhana Jafri: tengok lebih baik naik. tak perlu duet.

HEROICzero: tak nampak rupa kau la bro kalau jatoh. keh3x.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...