Halaman

Jumaat, 18 Mac 2011

Kereta Polis Terbaik Dunia


Assalamualaikum dan salam sejahtera kawan-kawan. Haihh! nak tulih entry pasal apa tah pon taktau. Tadi masa blogwalking aku terpikir nak buat entry pasal kereta. Last aku buat entry pasal kereta Satria Neo R3 lebih kurang seminggu lepas. Kali nih aku nak bagitau pasal kereta-kereta polis TERBAIK kat dunia termasok la Malaysia. Kat sini aku bagi 11 jenih kereta polis dari beberapa negara. So, korang tengok la sendiri okeyh? 

1.Lamborghini Gallardo (Itali,United Kingdom,Afrika Selatan)


Kereta yang berkuasa 5 liter V10 dan 500hp mampu untuk pergi dengan kelajuan maksimum 190mph. Kereta ini dipilih oleh ketiga² negara ini mungkin disebabkan negara tersebut mempunyai lebuhraya yang dibina untuk kelajuan dan tidak mempunyai had laju di beberapa kawasan.

2.Porche 911 (Jerman,Austria,Romania)



Porche 911 ini dilengkapi dengan 6 cylinder engine dan 500hp dan mampu untuk pergi dengan kelajuan maksimum 177-186 mph.

3.Corvette c6 (USA)



4.Hummer H2 (USA)

Ini adalah Hummer H2 yang terpantas yang direka khas untuk syerif² di Texas. Hummer ini menggunakan enjin supercharged v8.

5.Brabus CLS v12S (Jerman)
Dengan kuasa 730 hp dari enjin V12 twin-turbo dan kelajuan boleh mencapai 225.19mph, Brabus CLS Rocket kereta sedan yang terpantas di dunia.

6.Mini Cooper (Jerman)


7.BMW M3 (Belanda)




8.Mitsubishi Evo X (Malaysia,England)

Model sedan Lancer Evolution X menampilkan enjin serba baru iaitu enjin aluminium 4B11T 2.0 L turbo, 4 sebaris. Kuasa dan tork adalah bergantung kepada pasaran tetapi kesemuanya menghasilkan sekurang-kurangnya 280 PS (276 hp, 206 kW).  Pergh! Kereta polis malaysia pon tersenarai juga. Bangga gila. MALAYSIA boleh!!

9.Nissan Skyline (Jepun)


Bila remaja² jepun bermain 'drift' menuruni bukit dan di tengah kota dengan evo turbo mereka dan subaru. Kereta yang sesuai dengan keadaan tersebut tak lain tak bukan ialah Nissan Skyline. Sayangnya bukan R35

10.Ford Mustang GT (USA)


11.Dodge Magnum (USA)

Kereta peronda ini dimiliki oleh Polis USA dari Michigan yang mahu menjadikan polis mereka lebih bergaya.

Sekian.

2 ulasan:

storyfromme berkata...

suka kereta mini cooper tu.comel je.nampak macam tak mampu nak kejar penjenayah je tapi laju tu!

GamUHU berkata...

storyfromme: HAHA! ssuai untuk polis pompuan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...