Halaman

Khamis, 17 Mac 2011

SERAM MALAM JUMAAT


Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di bandar . Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke kampung kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke bandar sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.

Sampai di satu kawasan sunyi, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya
" Apahalnya cik adik malam-malam buta kat sini?
"Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni... Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke bandar xxx aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??"
Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu...

'' Oklah. Saya pun nak ke bandar xxx jugak. Terkeluar dari mulutnya..''
Tapi hatinya masih lagi was-was... diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya... seolah-olah takde apa yang berlaku.
Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni... seorang diri pulak tu...

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu... Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika... Tiba-tiba... dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi .Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih... ditambah lagi dengan baju yang dipakainya.. . ..

Dia pun beranikan diri dan bertanya..
''kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??
''ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat... ''
'' Saya ada kelas yasin... '' jawab perempuan tu
''Tapi.. putihnya lain macam aje... tak pernah pulak saya tengoknya ''
tanya lelaki tu lagi.












"Memang la...guna "CLOROX SEGALA KEKOTORAN HILANGGG..."

p/s: Korang nampak tak apa dalam gambaq kat ataih nih? Cari kat ataih, belah kanan. Tak clear? Tekan ja kat pic tuh. Bagi besaq-besaq.

Sekian.

2 ulasan:

Shamsuddin Amin berkata...

suspen je... haha
nak juga la gune clorox... =P

GamUHU berkata...

Shamsuddin Amin: HAHA! putih seputih putihnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...