Halaman

Ahad, 31 Oktober 2010

Kisah Dash Yonkuro 1

Huh!! borink arini tak keja dok melangut dpan laptop dr pg td lpas tman tuan rumah balek dari market. Online fesbuk baca2 blog n msg. Tu la rutin aku dr pg td. Smlm laen lak plan nak wat arini. Konon nya nk buat report la hape la. Tgk2!! report ntah kemana aku kemana. Takpa! lmbat lg nak msok sem 5. Mintak2 dan la kot aku nak buat lam 3mnggu lebeyh kurang. Sket ja lagi. Rilek der!! tu ja jawapan aku dgn membe2 aku kalo ckp bout report. haha!.

Ok! idea nak tulih blog ni mai time aku nak telelap smlm.

Semlm seblom tidoq aku tingat bout game yang dok maen ngan membe2  Mini 4WD. Tapi kami panggil keta Dash Yonkuro jerk xpon keta dash sbab dok terikot dgn ceta yg sama kat tibi tuh. Time kat skolah waktu pagi kami plan dah  masa pi kelas KAFA kat skolah waktu ptg nanti masing2 bawak keta tuh nak lawan. KAFA nih singkatan dari "Kelas Al Quran dan Fardhu Ain". Ok! back to topik utama. Ermm..time tu yang paling femes kalangan budak2 laki. Ceta ney mmg femes ar time tuh. Kalo time dalam klas masa tu cmfirm2 ceta bout nih smpai sengah-sengah bdk pompuan pon join sama. 

Red Dash Worrior

Masa tu kira leh hapai la nama watak2 dalam katun tuh. Sampai aku pon terikut la time tu dok hapai nama2 tuh termasok la jenih keta yang depa guna tuh. Meh aku nak kenai kn kat ampa bout watak2 nih. 

1st Yonkuro Hinomaru. (yang baju merah pegang kayu tu)
*Emperor, Super Emperor, Great Emperor, Liberty Emperor, Geo Emperor, Formula Horizon (keta ni lak kalo xclap aku dia guna skali ja. tu pon time last skali.)

2nd Tankuro (yang gemuk tuh)
*Hot Shot Jr, Burning Sun, Neo Burning Sun/Burning Sun, Wild Saurus, Blazing Sun

3rd Shinkurou Minami (sekburn panjang)
Falcon Jr. Custom (6V remodelled car), Shooting Star, Super Shooting Star

4th Pankuro (rambot belang ijau kunink tuh)
*Super Dragon Jr, Super Dragon Jr., Cannonball Wail

5th Rinko Sumeragi (satu2 nya pompuan)
Hornet Jr., Dancing Doll, Dame the Dancing Doll

Aku ngan membe dok berebut watak yonkuro ar time tu kalo maen pon. Yela! dia kan ketua kalo nak ikotkan dgn ceta tuh. Smpai gadoh2 la nak ambik nama ni. Punya la bangang time tu kalo ingt balek. Yela, bdk2 kan. bkn bdk2 besaq. Time tu pon baru skolah rendah kot. kalo korunk pon cmtu gak. Kalo ampa nak tau punya la tpngaruh gila-gila  dgn ceta ni. sampai hapai la lagu dia. kalo ampa xbesa dgq ni haa aku bg dgq kat bawah nih. dgq! dgq!. Tp lani aku lupa dah lagu dia. buleh la ikot sket2 , tu pon kena dgq sama time tu. HAHA!

-starting-

Kalo bdk2 pompuan time ofcoz pilih Rinko. Hola, dah dia sorg ja pompuan.Tak kan bdk2 pompuan nak ambik nama laki lak time tuh.

Ok! Masa gila2 dgn game tuh time balek skolah pukoi 1:15. Dah smpai umah cepat2 ja mandi and makan. tayah dah puan rumah suroh and beletiaq suroh mkn and mandi cepat. Yela, kejap lg pukul 2:15 ada plak kelas KAFA punya la xcited nak pi skolah pulak nak pi maen keta dash. hahaha! Pastu dah siap, cepat ja ajak puan rumah antaq pi skolah. Time parent aku xarap sgt pi sndiri. yela bdk2 besa la. depa syg and risau kot. It ok! janji aku dapat maen dgn membe2. Sampai ja skolah tgk membe2 aku tgh maen dah. "shit!! punya la awai depa ni mai." bisik aku dlm ati. Yang shit tu aku tipu k? Time tu bdk2 mana tau carot2 nih. Mau kene tenyeh mulot dgn cabai melaka? HAHA! saket + pedih kot. Aku xpenah kena pon. Aku dgq ceta camtu la.

Ok! sambong! ermm.. 

Sblom puan rumah berangkat balek meningalkan aku kat skolah tu. Aku pesan siap2 "satni mai ambik sayok (lewat) sket na, nak main dgn depa ni. Pastu mak tnggu kat umah maksu la". Puan rumah pon mengangguk. Ok! aku dpt green light! Umah mak su aku dekat jerk ngan skolah tu. jalan kaki 5 mnit pon smpai dahh. Jd puan rumah aku arap la sket. Kalo tak jgn arap nak pi ambik sayok. keta dash aku time tu ape ntah aku lupa. Kalo tak silap aku shooting star Tp kdg2 tu aku bantai ja yg abg aku punya Emperor. hakhak! dia guna keta ni.

Shooting Star

Emperor

Ok! sambong balek!. Kalo kat skolah tu port kami maen yang agak grand sket kat dlm longkang la. korunk jgn gelak noh. Port tu kira sempoi la kalo nak lwn. Keta dash sapa yang bleyh cucuk angin (ikot rapat kat belakang keta kawan) kira terrer arh. Game maen 2 pusingan mula2. 

Contoh: game 1st membe aku letak depan, then game s2nd aku lak letak depan. kalo 1st tu aku leh leh cucuk angin dia and game 2nd dia tak leh cucuk angin keta aku kira dia kalah la.

port maen keta dash

Okeyh! abih ceta bout maen kat skolah. Kalo kat umah, aku maen siap wat gelanggang sendiri lagi dgn papan "playwood". Nih idea abg aku la ni. Kkdang tuh sampai kena beletiaq dgn tuan and puan rumah. Yela balek ja skolah kalo ari tadak klas KAFA tuh tros je maen sampai la malam. Abih kayu2 kat umah aku kami bantai buat gelanggang. Kdg2 tuan rumah nak buat sumtink guna kayu. jenuh dia cari lak. hahaha! punya la kami konker kayu2 time tuh ekspecially papan playwood. 

Ok! aku jari aku dah lembik nak taip2 nih. Aku nak pi mandi.

Bersambung...




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Teringat zaman kanak2 dulu...aku pun main gak..tp mas atu x mampu beli tamiya..just beli audrey jer..tamiya x silap dlm rm30..audrey dlm rm10-12 jer..

pembacafilem.blogspot.com

Wan Azril Syazrin berkata...

haha..aku pun suka jugak dash yonkuro nih...sampai sekarang kete2 tu ade..tapi skrg dah takde dah org main....sedih je

GamUHU berkata...

Wan Azril Syazrin: tetap best.

Tanpa Nama berkata...

why not:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...