Halaman

Jumaat, 29 Julai 2011

Salam Ramadhan


Bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurnia-Nya kita dipanjangkan umur lagi untuk berpuasa di bulan Ramadhan tahun ini. Seperti yang kita tahu, puasa dari segi syariat ialah menahan diri dari segala sesuatu yang membatalkan puasa seperti makan, minum, membuat hubungan seks dan sebagainya dari terbit fajar sampai terbenamnya matahari yang disertai niat ibadah kepada Allah. Kedatangan Ramadhan sentiasa dinanti-nantikan kerana pada bulan inilah ramai yang mengambil kesempatan untuk beribadah dan mengabdikan diri kepada Allah.
Sama ada kita sedar atau pun tidak, puasa dapat menguji tahap keimanan dan kesabaran seseorang. Mungkin ada di antara kita yang tidak pernah merasai kesusahan. Ya, rezeki masing-masing telah ditetapkan oleh Allah SWT. Ada yang kaya-raya dan ada yang papa kedana. Ada yang makan 3-4 kali sehari dan ada yang hanya mampu menjamah nasi sekali sehari. Jadi, dengan berpuasa inilah kita berpeluang untuk sama-sama merasai kesusahan dan kepayahan orang-orang yang tidak senasib dengan kita di luar sana.
Jadi di kesempatan ini, saya berharap agar kita semua dapat memanfaatkan Ramadhan kali ini dengan sebaik-baiknya. Anggaplah ini Ramadhan yang terakhir dalam hidup kita. Salam Ramadhan Al-Mubarak daripada saya.
"Embun suci di pagi hari, hati yang bersih akan lahir kembali
Bulan ramadhan telah menanti, bersihkan diri menghadap Ilahi
Mohon maaf atas segala salah dan khilaf yg pernah ada
“Mari persiapkan diri untuk menyambut Ramadhan yang suci, semoga amal ibadah kita diterima oleh ALLAH SWT..Amin”



Sekian.

2 ulasan:

hamzah ian berkata...

selamat pose ye.. dan selamat raye juga.. hehe

GamUHU berkata...

thanks! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...